Re: Svensk dovrak layout för tangentborted

Av erfarenhet kan jag säga att det är bättre att _inte_ möblera om / köpa ett speciellt tangentbord för dvorak - det betyder att man kan "fuska" sig fram ganska länge, utan att lära sig layouten på "riktigt".

Jag körde svorak på ett tangentbord med qwerty på tangenterna, och i början hade jag även en bild av layouten tillgänglig om jag behövde den. Visst, det gick inte speciellt fort i början, men man var tvungen att lära sig eländet innan man blev tokig, och man kunde ju inte fuska genom att titta ner på tangenterna :-)

Ivar Alm skrev:
Kan man, på ett enkelt inte allt för dyrt sätt, få tag på
dvorak-tangentbord? Känner inte för att måla om mitt eget qwerty.
//I