Nya råd angående LVM2

Hej!

Med tanke på de tips och goda råd jag fått här på listan
har jag funderat på en annan lösning än den jag först
tänkte mig. Hoppas jag förstått er rätt.

Nu ser det ut så här:

peter@debian:~$ df -h
Filesystem            Size  Used Avail Use% Mounted on
/dev/hdd1             183M  151M   22M  88% /
tmpfs                 253M  4,0K  253M   1% /dev/shm
/dev/mapper/vg-home   5,0G  3,9G  843M  83% /home
/dev/mapper/vg-tmp   1008M   33M  925M   4% /tmp
/dev/mapper/vg-usr    5,0G  4,0G  705M  86% /usr
/dev/mapper/vg-var     99G   56G   38G  60% /var
peter@debian:~$

Vad jag nu tänkte mig var att skapa en ny virtuell grupp
under LVM2 som jag kallar vg_root dit jag kopierar allt
som nu finns i / förutom /boot.

Det som nu är / får istället bli /boot.

Jag kommer innan ändringarna att installera GRUB eftersom
den i flera fall verkar bättre än LILO. Bör jag köra med
GRUB eller är GRUB2 såpass stabil att jag kan välja den
när jag ändå kör Debian unstable? Är det krångligt att
byta från LILO till GRUB?

Verkar det här vara en lämplig väg att gå? Är det något
speciellt jag måste tänka på?

Nog med frågor just nu. Fler lär säkert dyka upp...

Mvh Peter