Re: Lite OT: cupsd-konfiguration

Hej!

    Torbjörn> Carl-Fredrik Enell wrote:
> [...]

    Torbjörn> Du skulle i princip kunna köra stunnel på cups och på så
    Torbjörn> vis få det i en SSL krypterad session, dock löser det
    Torbjörn> inte problemet med root-lösenordet.

Blev tvungen att flytta cupsdemonen till en annan server för att få
det att funka. Problemet var att cups vill slå upp den egna adressen i
/etc/hosts och på den första servern har vi inte alls något sådant satt
eftersom den kör flera virtuella servrar.

Nu fungerar det på det sätt som står i cups-manualen, dvs att lägga
till alla cups-användare i gruppen lp. Däremot skickas fortfarande
användarnas lösenord okrypterade. "Require encryption" i cupsd.conf
funkar inte ihop med vare sig firefox eller konqueror. "Your browser
does not support ...blabla..  extensions". Någon som vet vad som
gäller? Får kanske bli ssl-tunnling i alla fall.

Hälsningar
Fredrik
URL:	  http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Work URL: http://www.sgo.fi/~fredrik
pub  1024D/E3930C6C
Key fingerprint =
6D46 6879 5826 0219 08FC 0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C