Firefox javascript:focus()

Hej alla.

Jag har problem med att få rätt fönster fokuserat med Firefox. Ja, jag har
till och med alltid haft det problemet på mina två Debian-installationer
(Sarge och Etch med KDE).

Det gäller Javascript, på så sätt att den enkla focus()-funktionen applicerad
på ett återigen-öppnat fönster aldrig har någon verkan. För att inte tala om
så 'avancerade' saker som javascript:opener.focus() ...

Jag har hackat och stått i en hel del med Javascript, men till slut insett att
det här kanske är något generellt som hör ihop med Firefox i kombination med
x-windows eller så (eftersom samma fenomen ibland uppträder även i annat än
webbläsarmiljö där man indirekt uppdaterar ett fönster och normalt förväntar
att det 'får fokus').

Med Opera och Mozilla fungerar det perfekt och i MSWindows fungerar webbsidor
(i det här avseendet, Javascript-fokusering) på det sätt som förväntas med
alla webbläsare inklusive Firefox och MSIE.

Så problemet gäller kombinatione Firefox och Debian. Kanske är det någon
trivial inställning i Firefox som jag har missat ('Tillåt skript att höja
eller sänka fönster' är i alla fall förbockat!)? Någon som vet?

Tore