[OT] advansys och 2.6.16

Efter uppgradering från kärna 2.6.15.6 till 2.6.16 (vaniljkärnor från
kernel.org) är modulen för scsi-kortet som kör min fotoscanner,
dvs advansys, borta. Källkoden finns kvar i /drivers/scsi men
valet i config-menyn har försvunnit.

Efter lite googlande kan jag konstatera att ingen underhåller modulen
och att företaget som gjorde korten inte heller finns kvar. Jag är
inte speciellt intresserad av att överta underhållet men finns det
något hopp om att ändå kunna kompilera koden? Det stod också något om
att den använder "obsolete SCSI API:s" så det verkar väl inte alltför
lovande.

Vad göra, köra 2.6.15 även framöver eller köpa ett nytt kort bara för
scannern? Vet någon om en USB<->SCSI-converterkabel fungerar bra med linux
och fotoscannrar?

Hälsningar Carl-Fredrik
--
Carl-Fredrik Enell (SM2YHP / OH9GNX)

Kaanaanmaantie 6B
FIN-99600 Sodankylä
Finland
URL:	  http://www.is.kiruna.se/~fredrik
Work URL: http://www.sgo.fi/~fredrik
pub  1024D/E3930C6C
Key fingerprint =
6D46 6879 5826 0219 08FC 0F5E 97FD 06D6 E393 0C6C