Re: Pekskärm och Linux

tisdag 14 februari 2006 16:53 skrev Kim Christensen:
> Hejsan, hur gick det med ditt projekt? Är lite sugen på något
> liknande, fick du idéen från något befintligt bygge eller är det helt
> och hållet ditt?

Åt skogen går det med mitt projekt. Det jag har nu är en LG L1730SF och den
behöver speciella drivers för att fungera som pekskärm.

Har hittat en itmtouch.c i kernel (2.6.14 och uppåt har jag för mig) samt en
driver till X.

Så nu slängde jag in OS X på minin igen men där finns ju inte heller några
drivers. Så, nu blir det väl att kompilera upp X från grunden med antingen:
http://jeanchristophe.duber.free.fr/rs232_itmtouch/

Klart meklo är det iaf. Oväntat. =)