Fler grupper per användare

Hej hej!

Jo jag har ett litet problem och det är att jag behöver ha in en användare i fler än 32 grupper. Vad jag har hittat genom en del googlande är att man måste kompilera om kärnan för att få igenom detta. Det ligger en begränsning, som man ser i /usr/include/asm/param.h, på just 32 användare som default. I alla fall är det default i Debian Sarge. Men det skall, vad jag förstått, gå alldeles utmärkt att höja denna gräns avsevärt.

Mitt lilla problem är att jag helst inte vill kompilera någon egen kärna så jag undrar nu om någon här på listan vet nån lösning på detta, vilket ej kräver kompilering av krärna.

//Kamijo