Re: Sortering av mail på servern

Hejsan,

Själv kör jag dovecot-imapd mot en Maildir-struktur (ca 70 kataloger).
Spam-filtrerar (spamassassin) och kollar efter virus (clamav) och
sorterar upp i Maildir med hjälp av procmail. Dovecot krävde i princip
ingen konfiguration alls vad jag minns, tror det enda jag ändrat är
vilket interface den skall binda till. Jag kör förvisso mest mutt som
klient, men Thunderbird och dylikt fungerar fint också. Har även kört
olika webmailsaker som exempelvis Squirrelmail tidigare, det finns
säkert något motsvarande för att köra via WAP eller så...men det kan
jag inte påstå att jag engagerat mig i så mycket. Dovecot stödjer
dessutom imaps så du slipper skylta med dina lösenord osv, men det
kanske de flesta imapd gör?

Det enda jag riktigt irriterat mig på är att olika program gillar att
lägga upp egna mappar för soptunnor, utkast osv..men det går att lösa
med lite symlänkar, är ju något man bara gör en gång.

--
.oO laban@krakpot.net Oo.