Re: Sortering av mail på servern

On Sunday 06 February 2005 15.27, Arvid Rosén wrote:

> Hm...
> Detta bygger dock på att jag kör IMAP? Eller?

Nej det skall det inte göra. Såvitt jag kan se (kör Kmail själv) lagrar
thunderbird lokala mailfolders i
 ~./mozilla-thunderbird/default/<nånting>/Mail/Local Folders/
i mbox-format. Givet att procmail och du har tillgång till samma filsystem kan
man skapa folders i thunderbird, leta rätt på filen, och skriva procmailregel
som sorterar in mail automagiskt. Man blir dock låst till att läsa (sorterad)
mail lokalt. För att distribuerad åtkomst får man nog antingen köra med flera
konton (låter dumt) eller köra IMAP.

Jag kör själv med Postfix/procmail + dovecot för IMAPS och har då full
tillgång till alla foldrar i mina båda konton (jobbet + hemma) från båda
ställena. Jag kan också läsa inboxen på jobbet från mobilen över POP3, men
har fortfarande inte lyckats få en mobiltelefon att läsa mail över IMAPS.

/Anders

--
Anders Nilsson <andersn@angsro14.homelinux.org>
Ängsrovägen 14, SE-230 44 Bunkeflostrand Sweden