Re: installationsproblem XFree86

> men till det riktiga problemet, när jag nu startar så ersätts
> login-prompten med en svart ruta (jag tror att den startar gdm, och det är
Tja, jag ville nok, tyvärr geninstallere debain.
Jag måtte geninstallera flera gånger, innan jag fik succes.

Vid första boot, under installation, skriv:

boot: linux26 debian-installer/framebuffer=false

Då får du kernel 2.6.8-2.... och installationen förtsätter i text modus, och
det säger de kloge (ler) är bäst.

Jag förutsätter, at det är sarge, du vill installera.

Jag hadde downloaded cd 1, 2 och 3, och det skulle räcke, tycker jag.

:-)  Niels