Re: Postfix - konfigurera säker relay

Stefan Alfredsson:

[...]

> Som någon annan nämnde, "smtpauth" är det bästa sättet att lösa det på.

Det verkar som att det är vad jag behöver. Då inställer sig frågan vilka
paket jag behöver. Efter att ha läst på en del [1] så verkar jag behöva en
daemon - smtpauthd. Efter att ha letat efter allt som heter någonting på
"sasl" eller auth så (kör unstable)

consensus:/etc# dpkg -l | grep sasl
ii  libsasl2                      2.1.19-1.6
Authentication abstraction library
ii  libsasl2-modules              2.1.19-1.6                 Pluggable
Authentication Modules for SASL

Ingen /etc/init.d/smtpauthd dyker dock upp med dessa. Vad behöver jag?

M v h,
Mikael

[1] http://postfix.state-of-mind.de/patrick.koetter/smtpauth

--