Re: [ot]liten linux dist

Tuesday, 27 September 2005 04:02 skrev lasse:
> söker en linux dist som är liten (omk 50Mb)

Enligt distrowatch.org är den mest populära kompaktdistributionen just
nu Damn Small Linux, som just är på 50 MiB. Jag tror att den saknar
dhcp-server, och jag vet inte hur det är med nc och gcc (den har dock
tcc) eller vilken FTP-server som används. Den har visserligen X också.
Eftersom DSL är Debianbaserat kanske det går att lägga till och ta bort
de komponenter som behövs. DPKG måste dock först installeras via en
tarklump.

Puppy Linux är antagligen inte särskilt lämpat som serverdistribution av
säkerhetsskäl. Feather och Austrumi är andra kompakta distributioner,
men jag tror inte att de passar dina krav särskilt bra.

--
Alexander Nordström
http://lx.n3.net/