Re: Sortering av mail på servern

Jag låter procmail sortera ner spam i mailfolders i min hemkatalog som jag läser mha IMAPS, men det finns inget som hindrar att man läser dem direkt. Skapa foldrar för spam och maillistor i thunderbird, och skriv sedan procmail-regler för att sortera in mail i dem, se exempel nedan som jag använder på jobbet. Begränsningen (om det nu är en sådan) är att jag inte kan läsa maillistor/spam från mobilen. webmail borde däremot funka att sätta upp, men jag har inte haft tillräckligt behov ännu.

Detta bygger dock på att jag kör IMAP? Eller?

Japp, pop har inte den möjligheten.

Joakim Nordberg
Nordberg.org