Re: openssl + postfix

 Lasse wrote on Feb 01, 2005 at 11:49:51 PM:
> tjena!
> jag har följt detta dokument, och jag har fått det till att funka utan
> problem. link http://www.hosef.org/wiki/MichaelsDebianEmailServerSetup
>
> Helt suveränt om jag får säga.
> Men jag är inte nöjd med certifikaten, finns det någon som kan hjälpa
> mig med dom? eller någon som kan peka mig på var jag hittar bra info om
> hur jag ställer dom rätt.
>
> /Lasse

# dpkg -L openssl | grep CA.pl
/usr/share/doc/openssl/doc/apps/CA.pl.pod.gz
/usr/share/man/man1/CA.pl.1ssl.gz
/usr/lib/ssl/misc/CA.pl

# whatis CA.pl
CA.pl (1ssl)      - friendlier interface for OpenSSL certificate programs

För en enkel howto, läs de första två styckena på sidan nedan:
http://www.aet.tu-cottbus.de/personen/jaenicke/postfix_tls/doc/myownca.html

Lycka till,

David

--