Re: PHP paket

apache fattar fortfarande inte vad den ska göra med php-filer. Får bara frågan om jag vill ladda ned eller öppna php-filen när jag klickar på den. Apache är version 1.3.33. Vad göra?

"LoadModule" ligger i filen /etc/apache/modules.conf:
LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so

Det här var bra för att lägga till och ta bort moduler:
/usr/sbin/apache-modconf apache

/etc/mime.types innehåller bland annat:
application/x-httpd-php                         phtml pht php
application/x-httpd-php-source                  phps
application/x-httpd-php3                        php3
application/x-httpd-php3-preprocessed           php3p
application/x-httpd-php4                        php4

Från /var/log/apache/error.log
[Thu Dec 16 21:15:47 2004] [notice] Apache/1.3.33 (Debian GNU/Linux) PHP/4.3.10-1.dotdeb.0 configured -- resuming normal operations
[Thu Dec 16 21:15:47 2004] [notice] Accept mutex: sysvsem (Default: sysvsem)

Från /etc/apache/httpd.conf:
    # And for PHP 4.x, use:
    #
    AddType application/x-httpd-php .php
    #AddType application/x-httpd-php-source .phps