Re: Byta disk

Torbjörn Svensson wrote:
Peter Carlsson wrote:
| För ett litet tag sedan frågade jag ungefär samma sak på den här
| listan och fick många bra svar. Du kan ju titta i epostlistans
| arkiv för 2004-11 och 2004-12 på tråden "Rekommenderat filsystem".

Måste beröma dig lite för din fina guide, dock skulle jag inte
rekommendera lvm för en server ännu. Det anses inte vara tillräkligt
stabilt i många kretsar, fast smaken är ju som baken :)

Tack! Jag försöker skriva ner alla större ändringar på samma
sätt i en textfil. Bra att ha vid senare tillfällen om man
undrar hur jag gjorde.

Det är möjligt att LVM inte bör köras på viktiga maskiner
men för min del så är det nog ingen fara. Däremot är jag
glatt överraskad över hur smidigt det var att preparera
hårddisken och få det att fungera.

/Peter