ssh via port 80

Jag sitter dagtid bakom en brandvägg som i princip bara är öppen för port
80. Jag vill genom den komma åt min maskin hemma. Jag vet att man kan
tunnla och "pierca" en brandvägg på ett antal olika sätt men vill undvika
det då det förmodligen inte skulle uppfattas på rätt sätt ;-).

En lösning som det säker redan finns bra lösningar på är om jag kunde
installera någon form att terminal med webgränssnitt på min maskin hemma
som jag på ett säkert sätt kan köra mot.

Känner någon till något paket för att åstadkomma någonting dylikt?

--
Mikael Bergman <mb@abc.se>