Re: Ati Radeon9200

Anders Wallenquist wrote:
Martin Wickman wrote:

Anders Wallenquist wrote:

Martin Wickman wrote:

Vad behöver jag apt-geta för att kunna kompilera? Tycker det saknas något hela tiden :-(

Jag gissar på inget (förutom givetvis gcc, libc, x-libben). Får du några fel eller?

Min upplevelse av att "kompilera själv" är att det hela tiden är ett evigt petande i koden och letande efter headerfiler och paket där dessa kanske kan finnas.

Tror du minns hur det var på den gamla "goda" tiden. Numera är det sällan man behöver jaga headerfiler. Iaf hade inte jag några som helst problem att kompilera synaptics drivern.

Å andra sidan tycker jag att riktiga karlar knappast borde skrämmas av några makefiler ;-)