Re: apt-get bråkar

maillist.peter@home.se:

> Jag gjorde detsamma. Men man undrar ju lite över varför den säger
> att det är en "dangling symbolic link" när filen den länkar till
> existerar.

Enligt manbladet för /etc/kernel-img.conf så skrivs normalt sett en
varning ut när en initrdkärna installeras:

  $ man kernel-img.conf 2>/dev/null | col -b| grep  -A5 '  warn_initrd'
	 warn_initrd
	    Set to NO to prevent the kernel-image post  installation script
	    from  issueing  a warning when installing an initrd kernel. This
	    assumes you have correctly set up your boot loader to be able to
	    boot the initrd image. This is now preferred to do_initrd, since
	    warnings are what are prevented. Default: YES

Om ni vill ha bort varningen kan ni prova med:

  # echo warn_initrd = no > /etc/kernel-img.conf

Om man vill hantera lilo mm. själv kan man prova med:

  $ cat /etc/kernel-img.conf
  image_in_boot = yes
  do_boot_enable = no
  do_symlinks = no
  warn_initrd = no
  silent_modules = yes
  $

Hälsningar,
/Karl

Karl Hammar                    Aspö Data               karl@aspodata.se
Lilla Aspö 2340                                                 Nätverk
S-742 94 Östhammar            0173 140 57            Datorer/Utrustning
Sverige                      070 511 97 84        Linux/Unix konsulting