Re: Ljudtrubbel

Peter Karlsson:

Så var det. Det verkar som libesd-alsa0 är den föredragna varianten, så den har tydligen installerats som standard. När jag byter det fungerar det alldeles utmärkt med ljudet. Tack!

Fast så lätt var det tydligen inte, för nu fungerar det inte längre. esd vägrar starta, den får inte fatt i /dev/dsp, trots att lsof säger att det inte är någon som har öppnat det. Jag lyckas heller inte få andra program som ska prata med /dev/dsp direkt att ge ifrån sig något ljud.

Underligt.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/