problem med cdrecord

Hej!

När jag bränner skivor med cdrecord så rapporterar cdrecord att allt
gick bra (bufferten/fifon går aldrig under 96%, inga fel rapporteras),
men trots det får jag alltid skadade sektorer på CD:n. Cdrecord
spottar dock ut följande varningar i början:

  cdrecord: Warning: Running on Linux-2.6.7-gandalf
  cdrecord: There are unsettled issues with Linux-2.5 and newer.
  cdrecord: If you have unexpected problems, please try Linux-2.4 or Solaris.

och

  Warning: Using badly designed ATAPI via /dev/hd* interface.

Jag använder följande inställningar:

  FIFO-storlek: 16m
  device: ATA:1,0,0
  bränningshastighet: -1, vilket gör att den auto-detectas till 52X

Mina frågor är nu

1) Betyder det faktum att jag får skadade sektorer trots att cdrecord
   inte rapporterar några fel att det är fel på hårdvaran (brännaren)
   eller är det normalt att en felinställd cdrecord bränner fel utan
   att märka det själv?

2) Finns det någon fin inställning som man kan leka med som kan
   avhjälpa problemet?

3) Kan det verkligen vara så illa att jag måste använda ide-scsi och
   2.4-kärnan?  Känns väldigt omständigt att behöva starta om datorn
   med en särskild kärna varje gång jag ska bränna ut en CD.

Observera att jag använder 2.6.7-kärnan, så detta har ingenting att
göra med de ytterligare problem som enligt uppgift ska uppstå i 2.6.8.

--
Pelle Nilsson <pellenilsson@fastmail.fm>
Älvängsvägen 3