Re: Problem med Perl-kod

Reine Johansson wrote:

Håller på att flytta över en installation från OpenBSD 3.1 till Debian
GNU/Linux 3.1 (sarge). Jag har nu fått problem med ett stycke Perl-kod.

#!/usr/bin/perl $dbfile="news"; dbmopen %news, $dbfile, 0444 || die "Couldn't open $dbfile: $!\n"; @keys = sort{$b<=>$a}(keys %news); foreach $k (@keys) { print "$news{$k} \n"; }

Lite info om filen:
-rw-r--r--    1 brain brain  98304 2004-08-24 02:10 news.db
news.db: Berkeley DB 1.85 (Hash, version 2, native byte-order)

På BSD-burken listas innehållet i filen korrekt, men på Debian-burken
får jag ingen output. Är det någon som vet vad som kan vara fel? En
märklig(?) sak är att när scriptet körs på debianburken så skapas
news.pag och news.dir, dock inte när samma körs på BSD-burken.

perl 5.6.1 på BSD
perl 5.8.4 på Debian

Har för mig att det "alltid" varit .pag/.dir-filer när man arbetat med hashade db-filer. Det kan inte ha något att göra med någon gammal "Unix system V" respektive BSD-inkompatibilitet i biblioteken? Försök att dumpa filerna till ascii på BSD-burken och läs in dem till en ny databas på Debian.

/Reine

--
Hälsningar,
--