ProFTPD + mod_otp (+ libpam-opie), hur gör jag ett snygg paket?

Jag skulle vilja testa att köra ProFTPD med engångslösenord via
PAM-modulen opie. Som jag har förstått det måste man då förutom att ha
en ProFTPD kompilerad med PAM-stöd även ha kompilerat in modulen
mod_otp [1] i ProFTPD. Att kompilera in den direkt från den officiella
källkoden är väl relativt enkelt. Man lägger man ju bara mod_otp.h och
.c i /contrib i källkodens rot och sedan kör configure med switchen
"--with-modules=otp".

Men hur gör jag om jag vill använda Debian-paketets källkod och få ut
ett snyggt Debian-paket? Jag har dragit ner paketets källkod med
"apt-get source proftpd". Nu vet jag inte riktigt vart jag skall lägga
mod_otp.c/.h. Skall jag pilla in det i orginal-tarball:en eller skall
jag fippla in det någonstans i debian-katalogen? (tycker det senare
verkar mer korrekt)

(klargörande; jag har alltså inte för avsikt att få in libpam-opie i
paketet i fråga, endast mod_otp)

[1] http://www.castaglia.org/proftpd/modules/mod_otp.html

--
.oO laban@krakpot.net Oo.