Re: ssl och apache

On Thu, 19 Feb 2004 [08:16],
    Jonas Jacobsson (jonas@cytech.nu) wrote:

> Hej.
>
> Någon som har en url till en enkelt förklarande
> guide till hur man får en ssl att fungera med apache?
>
> Jag har provat en del men får den inte alls att svara
> på https.
>
> Kör debian sarge och mod_ssl.

Antar att du läst det mesta i /usr/share/doc/libapache-mod-ssl och även
/usr/share/doc/libapache-mod-ssl-doc.

Sedan finns ju <http://www.modssl.org/> och även
<http://www.apache-ssl.org/> kan vara hjälpsam.

Vad har du för problem egentligen? Certifkat? Laddar modulen okej? Hur
ser konfigurationen ut? Vad säger loggarna? Har du ens något som kör på
port 443?

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX