Re: Mängder av skräpbrev

Anders Lövgren wrote:

On Monday 13 October 2003 14.18, Jonas Jacobsson wrote:

|Varken jag eller Lasse vet hur man gör detta i Exim.
|Någon annan duktig person som vet?

|--
|"The light that burns twice as bright burns half as long
|  - and you have burned so very, very brightly, Roy."
|                                   - Tyrell, Blade Runner

En ACL definition som borde blockera ogiltiga avsändare:

 # Main configuration
 acl_smtp_rcpt = acl_check_rcpt

 # ACL configuration
 acl_check_rcpt:

   [...]

   # Deny unless the sender address can be verified.
   require verify        = sender

Löser inte det problemet ?

Tycker fortfarande det verkar som om några puckon på listan åker på opatchade Windowsmaskiner. Skäms på er än en gång. Windofs Update finns i Startmenyn. Använd den, t.om. Claes Elfsberg på nyheterna vet detta nuförtiden.

Hälsningar Martin