Re: Nyhetsläsare

On Mon, 8 Sep 2003, Ivar Alm wrote:

> Jag söker tips på en bra newsreader. Vore trevligt om det fanns
> som .deb att enkelt installera för mig. Jag är inte nån
> Debianveteran precis, så enkelhet i installation och konfiguration
> är trevligt.

Själv svär jag ju vid slrn som är en textbaserad klient, men eftersom
du nog vill ha ett peka-å-klicka-gränssnitt för konfigurationen så
föreslår jag pan. Annars finns newsläsare även inbyggt i mozilla.

Provat att fråga apt-cache? "apt-cache search news reader" säger dig
vad som finns tillgängligt. Visserligen är det inte någon personlig
rekommendation, men som marknadsundersökning är det superbt. =)

--
Fredrik Jonson