Re: Mutt och skadad mailbox (Error opening...)

On Mon, 8 Sep 2003, Jonas Jacobsson wrote:

> När jag ska öppna en mailbox så startar jag mutt med en viss
> användare, matar in lösenord och man ser hur mutt räknar
> "headers". Precis när den ska till o lista alla mail så får jag
> meddelandet: "Error opening mailbox" å inga mail visas.

Gissar vilt: Kan det vara så att syntaxen på något av de sista mailen
i mailboxen du försöker öppna är fel. Typ att From-raden har blivit
skadad eller något sådant. Öppna mailboxen i vim eller någon annan
texteditor och kolla syntaxen på de sista meddelandena.

Det finns ett debugmode för mutt, men jag tror inte att det är
inkompilerat i debian-paketet. Vill du debugga kan du förstås dra hem
och bygga från källpaketet istället.

Får du inga bra svar på din fråga här i listan rekommenderar jag att
du frågar i newsgruppen news://comp.mail.mutt som även finns på google
om du inte har tillgång till en newsserver. Många utvecklare och
grymma powerusers hänger i den gruppen.

--
Fredrik Jonson