Re: [ot] Nej, inte ramar! [was: Html-editor]

Emil Pedersen:

> Oh ja, mer CSS!  OCH javascript!
>
> Se sedan till att BARA använda IE-finesser så får du riktigt
> oanvändbara sidor.

Tja, använder man riktig CSS är det snarare IE som får problem med det
än andra läsare. Mozilla är faktiskt inte så tokig på att hantera CSS.

> funkar tex inget vidare i min netscape (4.77), oavset hur man
> kombinerar {css,javascrip}x{av,på}, opera fixar den dock.

Netscape 4 är så gammal att den inte är värd att stöda nämnvärt. Men
korrekt kodad (dvs. med hela design-delen i CSS) så fungerar Netscape
4 minst lika bra som andra läsare som inte hanterar CSS ordentligt, men
man slipper se utformningen.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/