Re: [ot] Nej, inte ramar! [was: Html-editor]

[...]

> Du kan lätt göra det de allra flersta försöker åstadkomma med ramar med
> relativt enkel CSS-kod. Se t.ex http://www.debconf.org/debconf3/ som
> ett exempel. Sidorna ser ut att innehålla ramar (navigationslisten
> rullas inte), men det gör de inte.

Oh ja, mer CSS!  OCH javascript!

Se sedan till att BARA använda IE-finesser så får du riktigt oanvändbara
sidor.

Även utan IE-specialare är bäddar du för problem, exemplet ovan (som
inte bör vara IE-designad?) funkar tex inget vidare i min netscape
(4.77), oavset hur man kombinerar {css,javascrip}x{av,på}, opera fixar
den dock.

Visst, ramar är ofta dåligt men jag har mycket mer problem sidor med
css-kod.  Visst, troligen för att de är dåligt skrivna, men det verkar
svårare att _helt_ förstöra sidor med ramar...

// Emil (ja jag är irriterad på trasiga sidor;-)