Re: remote xhost problem

On Wed, Apr 23, 2003 at 20:49 CEST,
	 Thomas Nyman <thomas@teg.pp.se> wrote:
> Hej,

Hejsan,

> Jag kör debian på två maskiner...jag vill kunna köra x-program på min
> bärbara genom att köra en "remote session" på den andra maskinen
> "servern", jag har lagt till xhost + laptop och även satt rätt DISPLAY
> variabel men jag kan ändock inte få det att fungera..finns det någon
> som kan hjälpa mig?

Jag citerar mig själv gällande vad jag har skrivit i detta ämne
tidigare:

	Vad du missar är att X i Debian normalt startas med argumentent
	'-nolisten tcp' och därför fungerar det inte för dig.

	Rekommendationen är att köra ssh och tillåta X11Forwarding.

	Alternativt redigerar du /etc/X11/xinit/xserverrc och tar bort
	'-nolisten tcp'

Hoppas detta hjälper dig på traven.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |