Re: Säker webbserver

On 2003-04-20 20:59:22 +0200, Alex Polite wrote:

> Vill du inte skriva ditt eget IPtablesscript så finns det horder att
> tillgå på nätet. Den här enkla iptables generatorn räcker gott som
> utgångspunkt.

Jag kör shorewall (finns som Debianpaket). Det är den första
brandväggskonfigureraren som jag har tyckt om -- tillräckligt enkel
för att jag ska förstå den ordentligt (underskatta aldrig
säkerhetsvärdet i det!), men tillräckligt kraftfull för att jag inte
ska känna mig begränsad.

--
Karl Hasselström, kha@treskal.com
      www.treskal.com/kalle