Re: cd-brännar problem

Hej

Nja, inte var det windows (om du menar Microsuck) som jag använde, däremot var det xcdroast som körs i fluxbox..således ingen blåskärm..

vad som händer med xcdroast är att när programmet ska bränna ner filerna (images) till hårddisken så händer inget den bara står där och så får jag döda klienten...efter det så fungerar inte cdrecord -scanbus utan den verkar inte hitta enheten.

Om jag bootar om maskinen fungerar cdrecord -scanbus igen. Jag har även bränt cd-skivor via kommandoprompt dvs cdda2wav och cdrecord så själva brännar konfigurationen verkar vara ok..således måste det vara ett problem med xcdroast.....att döma av vad som händer så verkar det vara så att xcdroast försöker använda fel scsi enhet (tror jag)...jag skall i alla fall köra xcdroast på full debugg loggning så får jag se vad den rapportera.

Thomas