cd-brännar problem

Hej

Jag har en cdbrännare och cdrecord samt cdda2wav installerat. Har även xcdroast installerat. Häromdagen brände jag en musikskiva med xcdroast och allt fungerade perfekt. Men nu när jag försöker använda xcdroast hänger sig allting..när jag bootar om maskinen får jag några konstiga meddelanden som verkar antyda att scsi emuleringen inte fungerar. Tyvärr har jag inte närmare besked om vads som stod i meddelandena. Efter det att man "dödat" xcdroast fungerar inte cdrecord -scanbus utan det verkar bara hänga sig. Bootar jag om fungerar cdrecord -scanbus som det skall och visar att min brännare hittas på dev 0,0,0

Jag hade tänkt att testa med enbart kommandofönster, och skulle således köra cdda2wav...jag angav följande kommando

cdda2wav dev=0,0,0 -bulk /katalogen/där-filerna-sparas

jag får då följande meddelande

Incorrect bits_per_sample setting: 0

efter ett studium av man sidorna kör jag följande kommando

cdda2wav dev=0,0,0 -bulk -b 16 osv

Invalid argument. Invalid bus or target specifier in 'yourSCSI_Bus,yourSCSI_ID,yourSCSI_LUN. Cannot open SCSI driver

om jag kör cdrecord -scanbus får jag följande resultat
scsibus0:

	0,0,0  0) PLextor CD-R PX-W1610A 1.00 Removable CD-ROM

dvs allt verkar ok.....

..alltså, jag begriper helt enkelt inte vad som är problemet. Är det någon som kan ge mig en hjälpande hand med detta?

Thomas

My GnuPG key id is 4DCAF083  Protect your right to privacy