Re: Hej!

On Tue, 2003-04-08 at 11:27, Matz Johansson wrote:
> Hej!
>
> Har precis installerat Debian.
> Jag ska skapa en databas och en webbserver. Databasen ska man ska kunna läsa
> från via CGI eller PHP(vet inte vad som är bäst) då man surfar till
> webbservern.

Vad som är bäst är mest en smaksak, men PHP är enkelt och trevligt...

> Jag har några frågor.
> 1.	Vilket verktyg är bäst att skapa en databas med?

Beror på vilken databasserver du väljer. Till både MySQL och PostgreSQL
finns det webmin-moduler som du kan modifiera databaserna med.

> 2.	 Följer det med något verktyg vid installationen?

Det vanliga gränssnittet till databasen följer med, fast då får du typ
prata ren SQL med den.

> 3.	Som webbserver, är det Apache som gäller?

Också en smaksak, men den är vanligast.

	/Daniel

--
File not found. Should I fake it (y/n)?