Re: Mozilla och java

On Sun, 30 Mar 2003 [15:23],
    Stefan Qvickström (qvickis@qvickis.net) wrote:

> Hej,
>
> Jag har tittat i arkivet och sett att ni diskuterat detta tidigare, men jag
> har dock inte hittat en lösning. Jag tycker det är kul att besöka
> www.tv4.se/spel och spela hjärter där. Jag kör debian unstable, och har
> mozilla 1.3-4, och har själv laddat ner och packat upp blackdowns java
> runtime enviroment 1.4 som är kompilerad med rätt gcc. Jag har också lagt
> till /usr/local/j2re1.4.1/bin i pathen (både /etc/profiles och gdmconfig).
> Trots detta så när jag försöker logga på och spela hjärter (eller använda
> [...]

Är du säker på att din Mozilla använder java-plugin:et?

Antingen i katalogen /usr/lib/mozilla/plugins eller .mozilla/plugins.

Det plugin som ska finnas där är javaplugin_oji.so, som ska vara länkad
till din blackdown java. Det finns en speciell mozilla-plugin som du
hittar i /usr/lib/j2se/1.4/jre/plugin/i386/mozilla/javaplugin_oji.so.

Pathen beror lite på vilken blackdown java du använder dig av.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX