Re: OT - OpenSSL

On Thu, 27 Mar 2003 [15:04],
    Martin Burman (fka Berg) (martin@default.nu) wrote:

> Hej på er, GNU-folk
>
> Det har ju som bekant varit säkerhetsproblem med OpenSSL sedan 17 mars.
> Det enda jag hittar på deras sajt är en tredjepartspatch som löser
> problemet, det nämns inte ett ord om
> ifall/när det blir en officiell release.
>
> Vet ni något om detta?
> Har debians security-sajt använt denna patch eller finns det andra sätt?
>
> Varför frågar jag inte direkt? Jo, antingen hamnar man i /dev/null eller
> så får man snorkiga svar.
> Jag tar hellre snorkiga svar på ett språk jag behärskar
> =)

Jag antar att det är för inte ens openssl.org släppt några nya paket än,
bara halvdana patchar. Man väntar nog in några riktiga releaser och
sedan kommer det riktiga releaser från debian. Men det är klart, det
finns säkerligen någon beta liggande hos någon utvecklare. Du kan ju
testa att maila maintainern för openssl-paketet.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX