OT - OpenSSL

Hej på er, GNU-folk

Det har ju som bekant varit säkerhetsproblem med OpenSSL sedan 17 mars.
Det enda jag hittar på deras sajt är en tredjepartspatch som löser problemet, det nämns inte ett ord om
ifall/när det blir en officiell release.

Vet ni något om detta?
Har debians security-sajt använt denna patch eller finns det andra sätt?

Varför frågar jag inte direkt? Jo, antingen hamnar man i /dev/null eller så får man snorkiga svar.
Jag tar hellre snorkiga svar på ett språk jag behärskar
=)

Hälsningar Martin