Uppgradering 2.2.16 -> 2.2.25

Hej,

Jag har ett problem, har kompilerat en ny 2.2.25 kernel med gamla configen
till 2.2.16 kerneln och inte valt till några alternativ i 2.2.25 kerneln.
Problemet är när jag bootar upp på den nya kerneln får jag en kernelpanic
som säger att den inte kan hitta rootdevicen på maskinen. (VFS: Cannot find
root device 08:06). Rootdiskarna är hårdvaruraidade på ett Adaptec SCSI Raid
2100S U160 kort.

Lilo.conf:

boot=/dev/sda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
linear
default=linux-old

image=/boot/vmlinuz
        label=linux-new
        read-only
        root=/dev/sda6

image=/boot/vmlinuz-2.2.16-3
        label=linux-old
        read-only
        root=/dev/sda6

-------
Rootpartitionen:

[root@www /boot]# ll /dev/sda6
brw-rw----    1 root     disk       8,   6 May  5  1998 /dev/sda6
[root@www /boot]#

Är det inte märkligt att den inte bootar på den nya kerneln men på den gamla
trots att inställningarna är lika?

Har någon några teorier så vore jag tacksam.

Mvh

Johanna Moberg
Technical staff
Cable & Wireless Sweden