pop3 --> imapd --> client

Hej alla debianer!

Det är som såhär att jag har flera datorer här hemma som jag kollar mail via. Min ena dator är på 24/7 och därav tänkte jag om man på något enkelt sätt kan få den att plocka ner all mail ifrån ett par olika pop3 konton för att sedan agera imapd i mitt lilla nätverk. ex. Kalle skickar mail till ..@soderhamn-net.com, min server plockar ner det och lägger det på en imapd vilken jag connectar till och kan läsa.
Är deta en onödigt kompliserad väg ?
Skulle även vilja att min server skapar olika mappar för mail från olika konton.

Har letat, men kan inte hitta någon bra guide/howto som är just för mitt behov.

MVH Tobbe