Re: Mutt problem - bristen på insikt

Hej!

Har nyss upptäkt och börjat älska denna trevliga mailklient som mutt är.

Mutt kan kolla email via imap eller pop, men jag vet inte om den kan
syncronisera mail-boxar. Men även om den kan det hade jag nog kört ett
program gjort för det som fetchmail i bakrunden istället, som hämtar
mailen från alla olika pop/imap konton du har.

För att skicka mail måste du ha en MTA som postfix, sendmail, sSMTP
eller exim. Men största sannolikhet har du redan exim installerad om du
kör etrt debian system. Många verktyg som t.ex. crontab använder sig av
en MTA för att meddela root om saker.

För mer info kring mutt, se http://www.mutt.org

/Michael