Re: Mutt problem - bristen på insikt

On Mon, Mar 17, 2003 at 01:05:12PM +0100, Thomas Nyman wrote:
> När det gäller mutt så kan vad jag förstår mutt inte "sända" epost, dvs den
> talar inte smtp. Alltså måste jag ha något program som gör detta på
> laptopen (t.ex fetchmail kanske).

Använd exim, postfix, eller sendmail. Finns även mindre alternativ.

> Vad jag undrar är följande. Kan mutt koppla upp sig mot en imap server,
> ladda ner eposten och synkronisera denna? eller är detta utanför mutts
> kapacitet.

Nej, mutt är till för att läsa och skriva epost. Däremot kan du använda
mutt för att läsa epost från IMAP-servrar.

> Om mutt nu inte kan detta finns det något text baserat(konsol)epostprogram
> för linux (debian) som kan detta?

Vad du vill ha är något i stil med:

Package: mailsync
 Mailsync is a way of keeping a collection of mailboxes synchronized. The
 mailboxes may be on the local filesystem or on an IMAP server.

--
Peter Mathiasson, peter at mathiasson dot nu, http://www.mathiasson.nu
GPG Fingerprint: A9A7 F8F6 9821 F415 B066 77F1 7FF5 C2E6 7BF2 F228