Re: PHP4 och Apache.

On Thu, 13 Mar 2003 [14:13],
    David Röhr (david@rohr.nu) wrote:

> Jag har ett problem på en gammal maskin som kör en gammal version av
> PHP4 (4.2.2-1).

<! snipp >

> Jag vet ju att allt ska funka klockrent tillsammans. Har en helt
> fungerade version just den phpn och apache på en dator brevid. Testade
> dens php.ini, men samma fel. Felet verkar bara beröra just PHP, eftersom
> går jag ner till en gammal version av den så funkar apache klockrent
> utan några som helst förändringar. Min httpd.conf ska inte heller vara
> något problem. Jag menar, det funkar ju för 4.2.2-1 och har funkat i
> flera år (:
>
> Vad har jag egentligen missat?

Att tillägga

Bortmakererar jag

"LoadModule php4_module /usr/lib/apache/1.3/libphp4.so"

Så funkar det klockrent, oavsett php som är installerad, men då fungerar
givetvis inte php i apache. Downgradar jag php4, så funkar php igen.

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX