PHP4 och Apache.

Jag har ett problem på en gammal maskin som kör en gammal version av
PHP4 (4.2.2-1).

När jag ska uppgradera till senaste (4.2.3-11) så vägrar Apache att
fungera.

Jag har försökt med att straca, felsöka i php.ini eller httpd.conf.
Hittar ingenting vad som orsakar felet.

Jag får ingenting i errorloggen eller accessloggen. Dvs, servern går
aldrig ens riktigt upp.

Apachen jag kör är 1.3.27, men problemet har funnits sedan tidigare, jag
har helt enkelt inte haft tid att uppgradera den.

Går jag ner till 4.2.2-1 så går apache upp direkt.

Det som verkar funka är att huvudprocessen går igång, och sedan när den
ska skapa childs så dör hela skiten. Inget jag fick ut av strace direkt,
men huvudprocessen verkar funka, sedan har jag inte mycket mer tips.

Jag vet ju att allt ska funka klockrent tillsammans. Har en helt
fungerade version just den phpn och apache på en dator brevid. Testade
dens php.ini, men samma fel. Felet verkar bara beröra just PHP, eftersom
går jag ner till en gammal version av den så funkar apache klockrent
utan några som helst förändringar. Min httpd.conf ska inte heller vara
något problem. Jag menar, det funkar ju för 4.2.2-1 och har funkat i
flera år (:

Vad har jag egentligen missat?

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   Solaris, AIX, HP-UX