RE: Realtek ALC 650 6 kanalig ljudkets i linux?

> Är det någon som fått detta ljudkort / krets (AC97) att funka
> bra i linux, jag har kollat lite på ALSA drivisarna de har på
> hemsidan, men fattar inte hur jag ska få det att funka.

Jag har ett Microstar KT4M med RealTek ALC650 ombord. Jag har ännu
inte micklat med varken 5.1-stödet eller SPDIF-porten, men jag ska...

Däremot så kör jag 2-kanalsljud utan problem på det med ALSA 0.9.0rc7

Drivrutinen som jag använder är via82xx. Det finns lite info på:
http://www.alsa-project.org/alsa-doc/doc-php/template.php3?company=VIA&card=
&chip=via82c686a&module=via82xx

Mvh
/LM