Re: SSH och ForwardX11

 Jag har också upplevt desamma på några maskiner, och inte kommit fram till
någon riktig orsak. Till de flesta maskiner lyckas jag använda X11-forwarding
över ssh, men somliga har jag inte lyckats få de och fungera till. Problemet
är i servern, eftersom samma klient sköter X11-forwarding till andra maskiner
fint. Både klient och server har X11-forwarding igång i conf-filerna.

Jag testade nyss 'ssh -X' till en dylik problem-maskin, men utan framgång...

/Kickus