Re: SSH och ForwardX11

On Thu, Feb 27, 2003 at 14:02 CET,
	 Anders Wallenquist <anders.wallenquist@kreawit.se> wrote:
> Trots detta maskas DISPLAY bort vid inloggning på maksinen och ingen
> forwarding är påslagen. Vad är det jag glömt?

SSH-klienten tillåter inte den heller normalt ForwardX11. Använd
ssh -X <hostname> för att få det att fungera.

Alternativt kan du redigera /etc/ssh/ssh_config för att slå på
ForwardX11 per default:

Host *
  ForwardX11 yes

Fast det är bättre att göra sådant per värd i ~/.ssh/config i stället om
man alltid vill ha ForwardX11 satt för vissa värdar.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |