Re: Mutt + Maildir vs. Mutt/Evolution/etc + IMAP

> procmail sorterar automatiskt alla mina mail till lite
> olika maildir's, t.ex. så här:
>   mail/1999/12/debian-user-swedish/
>   mail/debian-weekly-news/
>   mail/2003/02/Inbox/

Nån här på listan som vet hur bra detta rimmar med IMAP?
Stöder det trädstrukturer, eller är det platt?

> finns det någon smartare lösning? går det kanske att köra
> igång en IMAP som klarar av att läsa in hela min struktur
> av mail automatiskt i min hemkatalog, eller något liknande?

Kolla på courier-imap-ssl, det verkar vara precis vad du
letar efter. Vad jag förstår låter den dig helt enkelt komma
åt maildir-mappar i din hemkatalog via IMAP, och då behöver
du inte konertera någonting någonstans. Det skulle vara det
där med undermappar då, det tål att kikas på.

> har alltid vart skeptisk förut mot IMAP, dels för att jag
> alltid hört att säkerheten är sunkig. men sedan jag börjat
> använda diverse program mot andra IMAP-servrar så börjar
> jag gilla det mer och mer.

Tja, bara man kör SSL gör det ju inget att det är vanlig
user/pass-autenticering.

    /Clacke