Re: Spurious 8259A?

On Tue, Feb 25, 2003 at 15:29 CET,
	 Fredrik Persson <frepe@bredband.net> wrote:
> Så jag tror inte att det är där ditt problem ligger. Vad meddelandet
> gäller har jag dock ingen aning om. Vart leder IRQ 7? Vad ger 'cat
> /proc/interrupts' ?

Vet inte riktigt hur jag ska förklara det, men följande kom jag fram
till efter några korta efterforskningar i kärnans källkod:

Meddelande kommer från /usr/src/linux/arch/i386/kernel/i8259.c och kort
kommer meddelandet ifrån initieringen av avbrottshanteraren. Iaf om man
har satt CONFIG_X86_LOCAL_APIC=Y ...

Blev det lite klarare? Om inte: läs kommentarerna i källkoden, de
förklarar ganska bra.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |