Re: Spurious 8259A?

> Listan,

Speak, and the lista shall heed thy call... (oops, spelat för mycket RPG nu igen).

> Jag har en burk där jag misstänker något håller på att rasa, bland annat
> låter den annorlunda (disk, fläkt, cpu-fläkt?) än vad jag tror den gjort
> tidigare.

Detta bör inte ha med nedanstående att göra.

> En fsck på disken i samband med boot går igenom, men däremot hittar jag
> meddelanden i loggen: Kernel spurious 8259A interupt; IRQ7 på två
> ställen. Någon som vet vad det gäller? Kan det ha något samband med
> någon fläkt vars lager är på upphällningen? Något med temperaturen? Kan
> jag friskriva disken?

Det där meddelandet har jag haft sedan urminnes tider på min huvudburk (hemma på skrivbordet). Jag har aldrig upplevt problem som jag kunnat koppla till det där, och jag har därför inte brytt mig om det. Däremot dyker det upp då och då på någon av de fyra andra debianburkarna i huset. Ingen av dem har problem med fläktlager eller diskar.

Så jag tror inte att det är där ditt problem ligger. Vad meddelandet gäller har jag dock ingen aning om. Vart leder IRQ 7? Vad ger 'cat /proc/interrupts' ?

/Fredrik Persson