Re: Nedgradera / Installera om?

Roha wrote:
Hej!
Jag skulle vilja nedgradera från sid till stable. Hur gör jag??
Går detta att genomföra mha apt-get dist-upgrade, eller måste jag installerar om från början och i så fall kan jag göra detta från Windows eller annan linux dist. Jag har för närvarande ingen fungerande cd.
   Jag vet att jag läst denna fråga tidigare, men nu hittar jag ingen info om detta...

Jag har gått från sid till sarge, men det ska väl ung. samma sak för woody.

Ändra i din /etc/apt/preferences så att den ser ut såhär:

Package: *
Pin: release a=stable
Pin-Priority: 1001

Package: *
Pin: release a=testing
Pin-Priority: 900

Package: *
Pin: release a=unstable
Pin-Priority: 400

Kör sedan apt-get update;apt-get upgrade, så ska den säga att den vill nergradera en massa packet. Istället för upgrade kanske du ska köra dist-upgrade, men jag har aldrig blivit riktigt klok på vad skillnaden egentligen är.

Hils,

Taylor